2010 m. lapkričio 20 d., šeštadienis

NŽ žaidimų tipai

Naktinės žvalgybos žaidimų tipai.

Medžioklinis (tipas M) – du ryškūs komandų vaidmenys: aukos ir medžiotojai. Aukos slapstosi, medžiotojai jų ieško. Šio tipo žaidimams būdingas arba apribotas judėjimas (paprastoji medžioklė (M-1)) arba apribota teritorija (laukinė medžioklė (M-2)). Būtinas laiko limitas. Aukų tikslas išsilaikyti nerastiems iki laiko limito pabaigos, medžiotojų tikslas – rasti aukas iki baigiantis laikui. Papildomas, medžiotojų gyvenimą lengvinantis, parametras – signalai, kuriuos turi duoti aukos. Būtent signalai išlaiko žaidimo įdomumą, padeda išvengti aklo klaidžiojimo ieškant.


Strateginis (tipas S) – komandų vaidmenys skiriasi tuo, kad dažniausiai viena komanda turi atlikti pozityvų darbą (diversija (S-1), gabentojų vaidmuo), o kita – destrukcinį, griaunamąjį, negatyvų. Tai gali būti krovinio perėmimas (S-1), vėliavų grobimas (S-2), veržimasis iš apsupties (S-3). Pozityvų darbą atliekanti komanda turi aiškų tikslą – sėkmingai įvykdyti darbą. Negatyvų darbą atliekanti komanda bando sutrukdyti. Papildomų parametrų – begalė. Kontraatakos galimybė, signalas, algoritmų sąrašas – visa tai daro žaidimą įdomesnį. Jei M tipo žaidimuose pastebimas išlikimo tikslas (išlikti sugaunant kitą arba išlikti likus nesugautam), tai S tipo žaidimai pasižymi darbo tikslu (įvykdyti užduotį: arba pozityvią arba negatyvią).


Asmeninis tipas (tipas A) -  šis tipas išskirtinis tuo, kad tokiuose žaidimuose dėl asmeninės pergalės kovoja pavieniai asmenys. Prieš pavienius asmenis gali veikti ir komandos (A-1), arba kiti pavieniai asmenys. Tokio tipo žaidimuose dažniausiai yra aiškiai apibrėžta taškų gavimo sistema – už kokį atliktą veiksmą (pvz fanto paėmimą, priešo likvidavimą) gaunamas atitinkamas kiekis taškų. Tokių žaidimų ilgį riboja arba tam tikros sąlygos (žaidime A-1 – visos aukos privalo palikti teritoriją) arba laiko limitas. A tipo žaidimų tikslas – asmeniškai pasirodyti kuo geriau. Tai atspindi surinktų taškų kiekis.


Kontaktinis tipas (tipas K) – sueiti į fizinį kontaktą su priešininku – štai tokia šio tipo esmė. Visi žaidėjai turi vadinamuosius „gyvybės taškus“. Priklausomai nuo žaidimo, tai gali būti du A4 lapai priklijuoti ant krūtinės ir ant nugaros (K-1), arba spalvota juostelė, siūlas, vielos gabalėlis. Norint nukauti priešininką reikia sutepti lapus (K-1) arba nuplėšti juostelę. Nukauti priešininkai privalo pasišalinti iš žaidimo. Šioje žaidimų rūšyje, priklausomai nuo žaidimo, veikiama arba pavieniui, arba komandomis. Tikslai – įvykdyti kokią nors misiją. Taip pat galioja absoliutinės pergalės taisyklė – laimi žaidėjas (komanda) nukovęs visus savo priešininkus.


Orientacinis tipas (tipas O) – įveikti tam tikrą trasą per kuo greitesnį laiką. Būdingi du žemėlapio taškai – trasos pradžia ir pabaiga. Priklausiomai nuo žaidimo įmanomos įvairios variacijos. Žaidime „Baimės trasa“ (O-1) savo varžoms trasą išrenka kiti žaidėjai. Papildomi parametrai – nežinomas pradžios taškas (žaidėjas į pradžios tašką vedamas užrištomis akimis), veikimas be žemėlapio, įvairios užduotys. Šio tipo žaidimų tikslas – kuo greičiau pasiekti galutinį trasos tašką.


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą